Sunday, 8 January 2012

PaDa SuaTU HaRi...

Teringat kes masa study dulu...masa tu study kt perlis..last sem kiteorg dok umah sewa..ktrg gelar 'umah sewa pak imam'...bab owner dia imam kt kg tu..heheheeeee...umah sewa pak imam nie ada 2 baris..setiap baris ada 3 rumah..cm rumah teres..so kami dok umah yg menghadap ke bangunan tempat kami belajar...(tempat belajar di rahsiakan) umah 1st dr jln msk..kt tepi umah kami 2 mmg jln nk kuar msk..so, kadang2 xde privacy la hidup ktrg kt umah 2...nk d pendekkn cerita..
pada 1 hari,aku ngan member bilik aku kira nk p beli barang dapur kt c-mart arau....dh siap cntik dh nie...so dia pown dgn confident'y mek kunci moto member aku lg sorang..tyme 2 member aku yg ada moto 2 balik kg..so dia tgl la moto dia tuk kgunaan kami...bestfren la katakn...nak di jadikan cerita,moto dia nie xdak sapa yg fhm karenah'y..dia sorang ja yg fhm..moto scuter neova..so,member yg nk bwk moto nie start la moto dia..part start 2 lulus..tp tyme nk race 2 xlepas..dia race tp moto 2 xbgerak lgsung..aku dh dok diri kt tepi jln dh tyme 2 stndby nk naik jewk..pastu dia tnya apasal moto nie pelik..tp aku buat bodo jewk..tgk jewk apa dia wat..xmembantu lgsung..last2 dia geram dia pulas pedal race(ehh btul ke perkataan yg aku guna nih..xtaw sgt pasal moto) 2 smpai abes..bruuuuuummmmmmmm.....ngok2 moto 2 laju jewk bgerak kdepan..n kwn aku yg ada kt atas moto 2 dgn paniknya try nk stopkn moto 2 guna kaki dia yg pnjg...smbil jerit " eh apasal nihhhhhhhh......" kebabommmm....namun usaha'y tidak bjaya...aku dgn mulut yg tnganga n mata yg tidak bkelip walau sekali pown hanya mampu melihat moto n member aku 2 masuk dlm longkang...fuiyooo...mcm dlm muvee pulak rasa..dlm 5 saat cmtu bru tsedar n panik..pastu lari p kat dia smbil tlg angkat moto 2..bab kaki dia dh tsepit kna hmpap ngan moto..jiran ktrg kt umah hujung dtg tlg...tp tlg tgk n tlg tnya jewk la...hampeh...lepas dh tarik moto kuar..aku papah la kwn aku nie bwk msk umah..n jiran 2 tolong tolak moto parking dpn umah..pastu tetiba aku rasa perasaan aku bcelaru...xtaw nk gelak ke nk kesian kt member aku nie...aku tnya la " ko ok x nie??' pastu dia tgk aku dgn muka mintak kesian "saaaakkkitttlahhh"....pastu ak bls la dgn muka ksian kt dia..tp aku xtaw napa aku xleh thn emosi..tetiba aku TERgelak...hahahahahahahaaaaaaaaa =D rasa kelakar sgt tgk moto lalu laju dpn aku tros msk dlm longkang n dia dgn kaki yg tkangkang2 cuba selamatkn keadaan...seb bek longkang 2 bukan longkang simen n xdak air..aku gelak guling kt dlm umah..dia tgk jewk aku gelak..igtkn nk mara...last2 dia join skali..ktrg gelak la guling2 smpai kuar air mata...member2 rumah yang lain pown kuar tgk apasal la kami nie dok gelak cm xingat dunia nih..pastu aku dengan payah n terseksanya menceritakan balik eksiden yg bru brapa minit blaku tnpa mereka sedari tu...diorang apa lg...balun gelak ramai2...riuh rendah jd rumah yg 1st'y sunyi sepi bab diorg nie dok membuta jewk kerja...kapal terbang terhempas kt dpn umah pown xsedar rasa'y...org yang paling last gelak guling2 ialah owner moto 2 sndiri..start dr eksiden 2..kalau ada sapa nk p memana kna fikir 16x nk pinjam moto dia...weuuwww..ngerii wooo...

No comments:

Post a Comment